Ошибка
  • XML Parsing Error at 1:88. Error 9: Invalid character

Право ФОП на податкову знижку при отриманні доходів від підприємницької діяльності згідно з нормами ПКУ. Імпортний ПДВ в системі електронного адміністрування. Змінився граничний розмір орендної плати. Інші новини.

30.07.2015 11:23 Карина
Печать PDF

 

Право ФОП на податкову знижку при отриманні доходів від підприємницької діяльності згідно з нормами ПКУ

Відповідь: Згідно з п.166.3 ст.166 розділу IV Податкового Кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI (далі - ПКУ) платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень пункту 164.6 статті 164 цього Кодексу, фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати. Перелік витрат, дозволених до включення до податкової знижки визначено у п. 166.3 ст.166 ПКУ. При цьому, відповідно до п. п.166.4.2 п.166.4 ст.166 ПКУ загальна сума податкової знижки, нарахована платнику податку в звітному податковому році, не може перевищувати суми річного загального оподатковуваного доходу платника податку, нарахованого як заробітна плата, зменшена з урахуванням положень пункту 164.6 статті 164 цього Кодексу. Згідно з п. п.14.1.48 п.14.1 ст.14 ПКУ заробітна плата для цілей розділу ІV цього Кодексу - основна та додаткова заробітна плата, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, які виплачуються (надаються) платнику податку у зв’язку з відносинами трудового найму згідно із законом. Отже, фізична особа – підприємець не має права на податкову знижку щодо доходів, одержаних від підприємницької діяльності.

 

 

 

Спрощенці з доходом до 1 мільйона гривень можуть працювати без РРО

ДПІ у Київському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області доводить до відома платників, що Законом України «Про внесення змін до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» щодо державних гарантій суб’єктам господарювання у застосуванні ними реєстраторів» від 01.07.2015 року № 569-VIII внесено зміни, що стосуються застосування РРО фізичними особами - підприємцями - спрощенцями.

Так, передбачається, що реєстратори розрахункових операцій не застосовують платники єдиного податку: - першої групи; - другої та третьої груп (фізичні особи - підприємці) незалежно від обраного виду діяльності, у яких протягом календарного року обсяг доходу не перевищує 1 млн. грн. У разі перевищення у календарному році вищезазначеного обсягу доходу застосування РРО для такого платника єдиного податку обов’язкове.

Застосування РРО розпочинається з першого числа першого місяця кварталу, наступного за виникненням такого перевищення та продовжується у всіх наступних податкових періодах протягом дії свідоцтва платника єдиного податку.


З вересня учасники АТО не платять військовий збір

ДПІ у Київському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області звертає увагу, що внесено зміни до законодавства України щодо оподаткування військовим збором, зокрема на період проведення АТО не підлягають оподаткуванню військовим збором доходи у вигляді грошового забезпечення працівників правоохоронних органів, військовослужбовців та працівників Збройних Сил України, Національної гвардії України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України, Державної прикордонної служби України, осіб рядового, начальницького складу, військовослужбовців, співробітників Міністерства внутрішніх справ України, Управління державної охорони України, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань та інших осіб на період їх безпосередньої участі у АТО.

Вказана норма викладена в Законі України від 18.06.2015 року № 548-VIII «Про внесення зміни до Податкового кодексу України щодо особливостей оподаткування військовим збором грошового забезпечення військовослужбовців та інших осіб, які беруть безпосередню участь у антитерористичній операції». Закон набув чинності 9 липня 2015 року та  вводиться в дію через 2 місяці з дня набрання чинності.

Застосування пільги по оподаткуванню військовим збором можливо за умови підтвердження статусу учасників АТО, визначення яких здійснюється за порядком, розробленим Кабінетом Міністрів України.


Імпортний ПДВ в системі електронного адміністрування

Сума податку, сплаченого за операціями з ввезення на митну територію України товарів, відображається у рядку 4 витягу з системи електронного адміністрування ПДВ.

При цьому з метою правильного відображення такої суми (для обрахунку суми податку, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні (реєстраційної суми)), під час заповнення декларантами графи B митної декларації на бланку єдиного адміністративного документа (МД) додатково необхідно зазначати відомості про податковий номер (код ЄДРПОУ/реєстраційний номер облікової картки платника податків/реєстраційний (обліковий) номер платника податків, який присвоюється контролюючими органами) особи, яка претендуватиме на податковий кредит з податку на додану вартість у розмірі відповідної сплаченої суми.

 

 

Змінився граничний розмір орендної плати

З 24 липня 2015 року, тобто з дня, наступного за днем опублікування, набрав чинності Закон України від 30.06.2015 №557-VIII «Про внесення зміни до статті 288 Податкового кодексу України щодо граничного розміру орендної плати» (далі – Закон №557) (опублікований у газеті «Голос України» від 23.07.2015 №131).

До набрання чинності Закону №557 пунктом 288.5 Податкового кодексу України з внесеними змінами та доповненнями (далі – Кодекс) визначено, що  розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу:

- не може бути меншою 3 відсотків нормативної грошової оцінки (підпункт 288.5.1 пункту 288.5 статті 288 Кодексу);

- не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки (підпункт 288.5.1 пункту 288.5 статті 288 Кодексу).

Законом №557 пункт 288.5 статті 288 Кодексу доповнено підпунктом 288.5.3, відповідно до якого річна сума платежу може перевищувати граничний розмір орендної плати, встановлений у підпункті 288.5.2, у разі визначення орендаря на конкурентних засадах.

 

 


Суми, що не включаються до складу доходу юридичної особи – платника єдиного податку

При застосуванні спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності відповідно до пункту 292.11 статті 292 Податкового кодексу України з внесеними змінами та доповненнями (далі – Кодекс) до складу доходу юридичної особи – платника єдиного податку третьої групи, визначеного цією статтею Кодексу, не включаються:

1) суми податку на додану вартість;

2) суми коштів, отриманих за внутрішніми розрахунками між структурними підрозділами платника єдиного податку;

3) суми фінансової допомоги, наданої на поворотній основі, отриманої та поверненої протягом 12 календарних місяців з дня її отримання, та суми кредитів;

4) суми коштів цільового призначення, що надійшли від Пенсійного фонду та інших фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з бюджетів або державних цільових фондів, у тому числі у межах державних або місцевих програм;

5) суми коштів (аванс, передоплата), що повертаються покупцю товару (робіт, послуг) – платнику єдиного податку та/або повертаються платником єдиного податку покупцю товару (робіт, послуг), якщо таке повернення відбувається внаслідок повернення товару, розірвання договору або за    листом – заявою про повернення коштів;

6) суми коштів, що надійшли як оплата товарів (робіт, послуг), реалізованих у період сплати інших податків і зборів, встановлених Кодексом, вартість яких була включена до доходу юридичної особи при обчисленні податку на прибуток підприємств;

7) суми податку на додану вартість, що надійшли у вартості товарів (виконаних робіт, наданих послуг), відвантажених (поставлених) у період сплати інших податків і зборів, встановлених Кодексом;

8) суми коштів та вартість майна, внесені засновниками або учасниками платника єдиного податку до статутного капіталу такого платника;

9) суми коштів у частині надмірно сплачених податків і зборів, встановлених Кодексом, та суми єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, що повертаються платнику єдиного податку з бюджетів або державних цільових фондів;

10) дивіденди, отримані платником єдиного податку – юридичною особою від інших платників податків, оподатковані в порядку, визначеному Кодексом.

 


Переваги подання звітності в електронному вигляді

Надання платниками податків податкових декларацій (розра- хунків) засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством, забезпечує суб’єктам господарювання наступні переваги.

1. Всебічну економію ресурсів та удосконалення бізнес-процесів на підприємстві.

Ведення електронного документообігу на підприємстві істотно зменшує обсяги паперової бухгалтерської документації, економить час співробітників і витрати підприємства, пов’язані з укладанням договорів, оформленням платіжних документів, та їх пересиланням.

Документи можуть бути підписані електронним цифровим підписом   (далі – ЕЦП) і передані за призначенням протягом декількох секунд.

2. Простота і зручність використання

Використання ЕЦП доступне будь-якій людині незалежно від рівня володіння персональним комп’ютером, освіти та роду занять.

3. Конфіденційність інформації

Конфіденційність інформації (неможливість доступу до неї будь-якої особи, що не володіє секретним кодом) забезпечується завдяки надійним криптографічним перетворенням.

4. Безпека інформації

Безпека використання ЕЦП гарантується тим, що надійні засоби, які використовуються для роботи з ЕЦП, проходять експертизу у Державній службі спеціального зв’язку та захисту інформації України.

5. Можливість ведення електронного документообігу з державними структурами

Зручність використання одних і тих ж засобів ЕЦП при обміні даними з усіма міністерствами, відомствами, при поданні звітності у будь-які контролюючі органи, що приймають звіти в електронній формі на території Україні.

6. Ведення ділових відносин на сучасному рівні

Використання ЕЦП істотно прискорює проведення будь-яких комерційних операцій і виключає необхідність додаткових зустрічей і багатогодинних переговорів.

Повна інформація щодо порядку надання звітності в електронному вигляді розміщена на офіційному порталі Державної фіскальної служби України на головній сторінці у розділі «Електронна звітність» (електронні сервіси) за електронною адресою:

http://sfs.gov.ua/elektronna-zvitnist/.

 


Особливості заповнення платіжного доручення при

перерахуванні коштів на електронний рахунок з ПДВ

Заповнення реквізитів отримувача у платіжних дорученнях у разі перерахування коштів з власного поточного рахунка на електронний рахунок у системі електронного адміністрування податку на додану вартість здійснюється таким чином:

у полі «Отримувач» необхідно заповнювати назву платника;

у полі  «Код» необхідно заповнювати код за ЄДРПОУ платника;

у полі «Банк отримувача» необхідно заповнювати «Казначейство України (ел. адм. подат.)»;

у полі «Код банку» необхідно заповнювати «899998»;

у полі «№ рахунку» необхідно заповнювати номер рахунка, вказаний в електронному повідомленні або отриманий в Центрі обслуговування платників за основним місцем обліку.

Крім того, поле «Призначення платежу» такого платіжного доручення необхідно заповнювати згідно з вимогами щодо заповнення реквізитів розрахункових документів, викладених у додатку 8 до Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженої постановою Національного банку України № 22 від 21.01.2004 року.

Відповідно до статті 2001.2 Податкового кодексу України платникам податку автоматично відкриваються рахунки в системі електронного адміністрування податку на додану вартість.

Казначейство, відповідно до вимог статті 69 ПКУ, надсилає ДФС повідомлення про відкриття електронного рахунка платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня його відкриття. Після надходження такого повідомлення ДФС інформує платника податку про реквізити його електронного рахунка.

Довідково: Рахунок у системі електронного адміністрування податку – це рахунок, відкритий платнику податку в Казначействі, на який таким платником перераховуються кошти з власного поточного рахунка у сумі, необхідній для досягнення розміру суми, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, а також у сумі, необхідній для сплати до бюджету узгоджених податкових зобов'язань.  Кошти з такого рахунка підлягають перерахуванню до бюджету та/або на спеціальний рахунок.


Збільшено мінімальні ціни на деякі види алкогольних напоїв

Починаючи з 12 липня 2015 року збільшено розмір мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв. Вказані зміни запроваджено відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 17.06.2015 року № 426 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2008 року № 957», яка набрала чинності з 12 липня 2015 року.

Слід звернути увагу, що за роздрібний продаж алкогольних напоїв за цінами, нижчими за встановлені мінімальні роздрібні ціни на такі напої штрафна фінансова санкція становить – 100 відсотків вартості отриманої партії товару, розрахованої виходячи з мінімальних роздрібних цін, але не менше 10 000 гривень. Штрафні санкції передбачені Постановою КМУ від 30 жовтня 2008 року № 957 «Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв» та абзацом  13 частини 2 статті 17 Закону України від 19.12.1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв і тютюнових виробів».


Відповідальність за незапрограмування РРО

Фахівці ДПІ у Київському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області попереджають, що відповідно до п. 6 статті 17 Закону України від 06.07.1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» до суб’єктів господарювання за проведення розрахункових операцій через РРО без використання режиму попереднього програмування найменування, цін товарів (послуг) та обліку їхньої кількості застосовують фінансові санкції в розмірі п’яти неоподаткованих мінімумів доходів громадян.

Окрім того, до суб’єктів господарювання, які здійснюють реалізацію товарів, не облікованих у встановленому порядку, застосовується фінансова санкція у розмірі подвійної вартості необлікованих товарів. Це стосується товарів, необлікованих за місцем реалізації та зберігання за цінами реалізації, але не менше десяти неоподаткованих мінімумів доходів громадян (ст. 20 Закону про РРО).

Перелічені санкції застосовують до підприємства, проте за незапрограмованість РРО можуть постраждати і касири, і посадові особи підприємства. Адже за порушення порядку проведення розрахунків (незапрограмування РРО) передбачений адміністративний штраф, що накладають на особу, яка їх проводила від двох до п’яти неоподаткованих мінімумів доходів громадян, та на посадових осіб підприємства від п’яти до десяти неоподаткованих мінімумів доходів громадян (ст. 155 Кодексу України про адміністративні правопорушення від 07.12.1984 року № 8073-Х).

У разі повторного порушення протягом року згаданої статті покарання зросте від п’яти до десяти неоподаткованих мінімумів доходів громадян та, відповідно від десяти до двадцяти неоподаткованих мінімумів доходів громадян.


Платимо транспортний податок

ДПІ у Київському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області нагадує про необхідність сплати транспортного податку платникам податку, адже  згідно з п.п. 267.1.1 п. 267.1 ст. 267 розд. ХІІ Податкового кодексу України (ПКУ) платниками транспортного податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні легкові автомобілі, що відповідно до п.п. 267.2.1 п. 267.2 ст. 267 ПКУ є об’єктами оподаткування. Об’єктом оподаткування є легкові автомобілі, які використовувалися до 5 років і мають об’єм циліндрів двигуна понад 3000 куб. см.

Ставка податку встановлюється з розрахунку на календарний рік у розмірі 25 000 гривень за кожен легковий автомобіль, що є об’єктом оподаткування відповідно до п.п. 267.2.1 п. 267.2 ст. 267 ПКУ. Податок сплачується за місцем реєстрації об’єктів оподаткування у строки, встановлені п.п. 267.8.1 п. 267.8 ст. 267 ПКУ, а саме:

фізичними особами – протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення;

юридичними особами – авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом, які відображаються в річній податковій декларації.

У разі переходу права власності на об’єкт оподаткування від одного власника до іншого протягом звітного року податок обчислюється попереднім власником за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому він втратив право власності на зазначений об’єкт оподаткування, а новим власником – починаючи з місяця, в якому він набув право власності на цей об’єкт.

Контролюючий орган надсилає податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності.

Підпунктом 267.6.6 п. 267.6 ст. 267 ПКУ визначено, що за об’єкти оподаткування, придбані протягом року, податок сплачується пропорційно кількості місяців, які залишилися до кінця року, починаючи з місяця, в якому проведено реєстрацію транспортного засобу.

Також, звертаємо увагу платників, що  відповідно до ст. 267 ПКУ пільги зі сплати транспортного податку не передбачені.


Відстрочка штрафів по касових апаратах

Законом України від 01.07.2015 р. № 569-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій» передбачено звільнення від санкцій згідно з вимогами Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», а саме:

1. До 1 липня 2015 року – суб’єктів господарювання:

· при наданні послуг у разі проведення розрахунків у касах з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів та видачею відповідних квитанцій, підписаних і завірених печаткою у встановленому порядку;

· при продажу товарів у системах електронної торгівлі (комерції).

При цьому санкції у період з 1 липня 2015 року до 1 січня 2016 року не застосовуються до суб’єктів господарювання, які до 1 серпня 2015 року уклали договори на постачання реєстраторів розрахункових операцій, включених до Держреєстру РРО, і ввели в експлуатацію такі реєстратори до 1 січня 2016 року;

2. До 1 січня 2016 року - суб’єктів господарювання при виконанні операцій:

· купівлі-продажу іноземної валюти, якщо ці операції виконуються не в касах уповноважених банків;

комерційних агентів банків та небанківських фінансових установ з приймання готівки для подальшого її переказу з використанням програмно-технічних комплексів самообслуговування.

Сектор комунікацій ДПІ у Київському районі м. Одеси

Головного управління  ДФС в Одеській області

В.о. начальника ДПІ у Київському

районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області О.С. Мусієнко

Погоджено:

Начальник відділу адміністрування

податку на доходи фізичних осіб

ДПІ у Київському районі

м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області О.В. Шведчикова

 

Обновлено 30.07.2015 14:12
 

Newsflash

Первомай — Праздник весны

Первомай Праздник весны, День международной солидарности трудящихся .

Этот праздник  берет свое начало в  Америке, в 19 веке. В этот день 1886 года в Чикаго американские рабочие вышли с протестами на улицы, требуя ввести восьмичасовый рабочий день. Забастовка  и   митинг переросли  в кровопролитные стычки с полицией.

В июле 1889 в память о погибших, Парижский конгресс ІІ Интернационала объявил 1 мая Днем солидарности рабочих всего мира.г.,

Однако Майские праздники имеют еще более древнюю историю.

 

п»їп»їп»ї