Ошибка
  • XML Parsing Error at 1:88. Error 9: Invalid character

Детально про звіт щодо обсягів придбання та реалізації алкогольних напоїв у роздрібній мережі.Відповідальність платника за порушення термінів реєстрації акцизних. Зміни в законодавстві щодо реєстрації платником ПДВ.

26.05.2016 09:34 Карина
Печать PDF

Чи повинні члени садівницького товариства сплачувати земельний податок, якщо земля приватизована, чи платником є садівницьке товариство?

Громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених Земельним кодексом України(далі – ЗКУ),  або за результатами аукціону. Безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться у разі одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених ЗКУ (ст. 116 ЗКУ).

Зокрема, громадянам України можуть безоплатно передаватись земельні ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення садівництва у розмірі не більше 0,12 гектара (ст. 121 ЗКУ). Відповідно до ст.ст. 269, 270 Податкового кодексу України від 02.12.2010№ 2755 (далі – ПКУ) платниками земельного податку є, зокрема, власники земельних ділянок та землекористувачі, а об’єктами оподаткування – земельні ділянки, що перебувають у власності або користуванні.

Підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру (п. 286.1 ст. 286 ПКУ).

Юридичні особи самостійно обчислюють суму податкового зобов’язання щодо земельного податку в порядку, визначеному ПКУ.

Отже, якщо земельні ділянки приватизовані громадянами - членами садівничого товариства і кожен громадянин отримав документ, що засвідчує право на земельну ділянку, то такі громадяни, крім тих, кому надані пільги щодо сплати земельного податку згідно зі ст. 281 ПКУ, є платниками земельного податку. При цьому, нарахування фізичним особам сум земельного податку проводиться контролюючими органами, які видають платникові до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку.

Садівницьке товариство є платником земельного податку за земельні ділянки, включаючи земельні ділянки загального користування, надані такому товариству для ведення садівництва і щодо яких члени товариства не оформили право на свою земельну ділянку.

Чи необхідно громадянину, який здає в оренду особисте майно, реєструватись фізичною особою- підприємцем?

Відповідно до ст. 319 та ст. 320 Цивільного кодексу України власник володіє, користується, розпоряджається своїм майном на власний розсуд, у тому числі для здійснення підприємницької діяльності.

Таким чином, здавання в оренду власного нерухомого майна може здійснюватися фізичними особами як у межах підприємницької діяльності, так і шляхом виконання норм п. 170.1 ст. 170 розділу IV Податкового кодексу України від 02.12. 2010 № 2755-VІ без реєстрації орендодавця як фізичною особою - підприємцем.

 

 

Увага, для платників податків - «гаряча лінія» !

18.05.2016 року з 15:00 до 16:00 години буде проведено сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» з  в.о. начальником управління податків і зборів з фізичних осіб ДПІ у Київському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області ДПІ у Київському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області Шведчиковою О.В. на тему: «Податкова знижка».

Автовласники Київського району м. Одеси сплатили 1,3 млн.гривень транспортного податку

 


Протягом січня-квітня 2016 року від сплати транспортного податку Київського району м. Одеси надійшло 1 мільйон 303 тисячі гривень. Сплачена сума на 43,8 тис. грн. перевищила прогнозні показники, що перевищує надходження минулого року майже в 29,8 разів.

В ДПІ у Київському районі м. Одеси області підкреслюють, що сплачений транспортний податок повністю залишається на місцях, тобто зараховується до бюджетів громад.

Нагадаємо, ставка податку складає 25000 гривень на рік. Оподатковуються легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п'яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 750 розмірів мінімальної заробітної плати. У 2016 році – це 1 мільйон 33,5 тисячі гривень.

Вартість автівки визначається, виходячи з марки, моделі, року випуску, типу двигуна, обсягу циліндрів двигуна, типу коробки переключення передач, пробігу легкового автомобіля. Кабінет Міністрів України затвердив Методику визначення середньоринкової вартості легкових автомобілів, яка розміщується на офіційному веб-сайті Мінекономрозвитку.

 

За чотири місяці Київським районом м. Одеси

сплачено майже 4,5 мільйона гривень податку на нерухомість

 


За підсумками січня – квітня 2016 року місцеві бюджети Київського району м. Одеси отримали 4 мільйони 455 тисяч гривень податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Отримана сума більш ніж на 1,6 мільйона гривень перевищує прогнозовану на січень-квітень 2016 року цифру.

Переважна частина цієї суми сплачена суб’єктами господарювання – юридичними особами, які володіють нерухомим майном, що підлягає оподаткуванню.

Управління податків і зборів з фізичних осіб ДПІ у Київському районі м. Одеси Головного управління ДФС в Одеській області області нагадує, що до 1 липня 2016 року повідомлення – рішення про суму нарахованого податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки отримають всі жителі нашої області, які володіють додатковими квадратними метрами житлової площі.

Тобто, цього року громадяни отримають повідомлення – рішення про сплату податку за 2015 рік. І в цьому документі буде зазначена сума до сплати за надлишкову житлову площу відповідно до рішень місцевих органів влади з врахуванням ставок, які діяли у минулому році.

Отож, власники нерухомого майна мають ще час для того, щоб провести звірку наявних в органах ДФС даних щодо власників майна та площ. Для цього необхідно завітати в Центр обслуговування платників при державній податковій інспекції за місцем проживання та провести звірку наявних даних в органах фіскальної служби.

Нагадаємо, що сплачувати податок на нерухоме майно зобов’язані не всі фізичні особи, а лише ті, котрі володіють квартирою/квартирами, житлова площа яких перевищує 60 кв.м і будинку/будинків площею більше 120 кв.м. У випадку наявності об’єктів нерухомого майна різних типів податок сплачується за площу, що перевищує 180 кв.метрів.

За чотири місяці 2016 року до Зведеного бюджету платники Київського району м. Одеси

сплатили майже 288 мільйонів гривень

За показниками, наданими фахівцями ДПІ у Київському районі м. Одеси  ГУ ДФС в Одеській  області впродовж січня - квітня 2016 року до Зведеного бюджету України платниками ДПІ у Київському районі м. Одеси  мобілізовано 288,6 мільйонів гривень, при запланованих 242,2 млн.грн. Зокрема надходження у квітні склали майже 46,4 млн.грн..

До Державного бюджету надійшло 114,9 мільйонів гривень, що на 11,4 млн.грн. більше від планових значень. В розрізі основних податків, це:

- 20,1 млн. грн. податку на прибуток;

- 52,1 млн. грн податку на додану вартість;

- 25,5 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб;

У органах ДФС краю зазначають, що значний рівень надходжень забезпечено, перш за все, завдяки сумлінному виконанню громадянами конституційного обов’язку – добровільної сплати податків, а також вдосконаленню системи адміністрування податків і зборів та впровадженню електронних сервісів.

Нагадуємо платникам податків про дотримання податкової дисципліни та своєчасну сплату податкових зобов’язань. Закликаємо не чекати останнього дня строку сплати з метою рівномірного надходження платежів до бюджету та уникнення проблемних питань.

 


Роботодавці Київського району м. Одеси сплатили 115,7 млн. гривень

 


Саме стільки ЄСВ перераховано до спеціальних фондів протягом січня - квітня 2016 року. Слід зазначити, що сплачено на 2,9 млн. грн. більше, ніж очікувалось.

Лише за квітень ц.р. від підприємств київського району м. Одеси надійшло 32,1 млн. грн. ЄСВ, що на 4,9 млн. грн. перевищує планові показники. Виконання плану складає118 відсотків.

У числовому еквіваленті темпи росту сплати внеску на страхування найманих робітників зменшилися, адже з початку цього року ставка ЄСВ знижена до 22%, в той час як раніше вона коливалась від 36,2 і до 49,7% відповідно до класу професійного ризику. Проте, ці зміни сприятимуть виведенню трудових відносин із тіні та легалізації заробітної плати українців.

Відтак, зниження ставки внеску сприяє офіційному працевлаштуванню громадян та надає їм ряд вагомих переваг: щорічну оплачувану відпустку не менше 24-ох днів на рік; гарантію відшкодування при травмах на виробництві; страховий і трудовий стаж; компенсацію втрати заробітної плати під час тимчасової непрацездатності працівника, за рахунок підприємства та/або відповідного фонду; від офіційної зарплати залежить розмір нарахованої заробітної плати під час відпусток, відрядження, страхові виплати під час тимчасової непрацездатності (лікарняні) та інші виплати з боку роботодавця або держави.

Разом з тим, зменшення податкового навантаження на роботодавців, зобов’язує їх до відповідної реакції. За рахунок значної економії коштів вони можуть здійснити заходи для підвищення рівня оплати праці та додаткового стимулювання працівників.

Громадяни Київського району м. Одеси активно

використовують своє право на податкову знижку

З початку 2016 року вже 193 громадян використали своє право на отримання податкової знижки. Загальна сума задекларованого до повернення податку становить 312,9 тис. грн.» - про це повідомив в.о. начальника управління податків і зборів з фізичних осіб ДПІ у Київському районі м. Одеси Ольга Шведчикова.

За її словами, серед витрат, частина яких компенсується державою, найчастішими є: сума процентів за користування іпотечним кредитом; сума коштів, сплачених на користь закладів освіти, сума коштів, сплачених згідно договорів страхування.

Шановні громадяни Київського району м. Одеси! Нагадуємо, що скористатися правом на податкову знижку, як за навчання у ВУЗах, так і за іншими, передбаченими статтею 166 Податкового кодексу України, витратами, можна до кінця поточного року. Для цього громадянину необхідно звернутися до ДПІ за місцем проживання та надати заповнену декларацію.

Про підсумки деклараційної кампанії 2015 Київського району м. Одеси

 


Завершилась кампанія декларування громадянами доходів, отриманих у 2015 році. Відтак, про перебіг деклараційної кампанії розповів перший заступник начальника ДПІ у Київському районі м. Одеси Головного управління ДФС в Одеській області Артур Свіжак.

Зокрема, за його словами, за період кампанії до ДПІ громадянами подано 1351 декларація про майновий стан і доходи за 2015 рік, в тому числі 193 декларацію подали громадяни з метою реалізації права на податкову знижку (декларації для отримання податкової знижки за оплату навчання, за іпотечним кредитуванням, за договорами довгострокового страхування життя, тощо).      Треба зауважити що до кінця року громадяни , які не реалізували свого права на податкову знижку мають змогу до 31 грудня подати декларацію про майновий стан і доходи з наданням необхідних  документів.

Громадянами, які зобов’язані задекларувати отримані доходи подано 1158 декларації. У тому числі 375 декларацій про отримані доходи у вигляді спадщини, 32 декларацій про доходи від продажу нерухомого майна, 15 декларацій громадянами, які отримали іноземні доходи, 18 декларація про отриманий інвестиційний прибуток та 35 декларацій про отримані інші доходи, з яких утримано податок на доходи фізичних осіб.

Всього платниками задекларовано доходи на суму 388675 тис грн, за результатами проведених перерахунків громадянам нараховано до сплати податку на суму 7130 тис. грн, нараховано дро сплати військового збору на суму 1284 тис грн.,  необхідно зауважити що сплачено фактично податку на доходи фізичних осіб на звітну дату до бюджету 29874 млн. грн., з яких 390 тис. грн вже сплачено до бюджету.

Варто зазначити, що цього року у Київському районі м. Одеси свої доходи задекларували 53 мільйонера, сума оподатковуваного доходу склала 211152 тис. грн., сума нарахованого податку до сплати 2584 тис. грн. нараховано до сплати військового збору громадянами, сума доходу, яких більш ніж 1млн. грн. у розмірі 476,7 тис. грн..


Детально про звіт щодо обсягів придбання та реалізації

алкогольних напоїв у роздрібній мережі

Порядком заповнення форми звіту № 1-РА «Звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у роздрібній мережі» встановлено, що звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у роздрібній мережі (далі – Звіт № 1-РА) подають суб'єкти господарювання, які одержали ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями, незалежно від форми власності до органів ДФС за основним місцем обліку в електронній формі.

Звіт № 1-РА в електронній формі подається засобами електронного зв'язку з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством, як передбачено для податкової звітності.

У разі якщо суб'єкт господарювання має в своєму складі структурні одиниці, які не є юридичними особами Звіт № 1-РА заповнюється в цілому щодо підприємства з урахуванням усіх структурних одиниць (якщо суб'єкт господарювання має більше 1 ліцензії, то у графі «Реєстраційний номер ліцензії» зазначається загальна кількість ліцензій, графа «строк дії ліцензії» не заповнюється).

Інформація подається за кодами та видами алкогольних напоїв згідно з додатком до Наказу № 49. Одиницею виміру, яка застосовується при складанні Звіту № 1-РА, є тисяч декалітрів (тис. дал) та має формат даних до шести знаків включно після коми.

Звіт № 1-РА складається окремо за кожний місяць та до 10 числа місяця, що настає за звітним, подається до органів ДФС за основним місцем обліку суб'єкта господарювання.

У графах 1, 2 зазначаються відповідно код та вид алкогольної продукції згідно з додатком до Наказу № 49.

У графі 3 зазначається залишок алкогольних напоїв на початок звітного місяця.

У графі 4 зазначається обсяг придбання алкогольних напоїв усього за звітний період суб'єктом господарювання, який здійснює роздрібну торгівлю алкогольними напоями.

У графі 5 зазначається обсяг реалізації алкогольних напоїв усього за звітний період.

У графі 6 зазначається залишок алкогольних напоїв на кінець звітного місяця.

У графі 7 надаються необхідні пояснення (обсяги зіпсованих, знищених, втрачених товарів, тощо відображаються у даній графі з зазначенням відповідних пояснень).

Детальніше ознайомитися з Наказом Міністерства фінансів України від 11 лютого 2016 року №49 «Про затвердження форм звітів щодо виробництва й обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів та порядків їх заповнення» можна за посиланням: http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/nakazi/67556.html.

Відповідальність платника за порушення термінів реєстрації акцизних

Згідно з п. 120 прим. 2.1 ст. 120 прим. 2 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) порушення платниками акцизного податку граничних термінів реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування до акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних, встановлених ст. 231 ПКУ тягне за собою накладення штрафу в розмірі:

- 2 відсотки від суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, зазначених у таких акцизних накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації до 15 календарних днів;

- 10 відсотків суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, зазначених у таких акцизних накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

- 20 відсотків суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, зазначених у таких акцизних накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

- 30 відсотків суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, зазначених у таких акцизних накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 61 до 90 календарних днів;

- 40 відсотків суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, зазначених у таких акцизних накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації на 91 і більше календарних днів.

Відсутність з вини платника акцизного податку реєстрації акцизної накладної в Єдиному реєстрі акцизних накладних/розрахунку коригування протягом більш як 120 календарних днів після дати, на яку платник податку зобов’язаний скласти акцизну накладну/розрахунок коригування, тягне за собою накладення штрафу в розмірі 50 відсотків суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, на які платник податку зобов’язаний скласти таку акцизну накладну/розрахунок коригування (п. 120 прим. 2.2 ст. 120 прим. 2 ПКУ).

Щодо оподаткування податком на доходи фізичних осіб благодійної допомоги

ДПІ у Київському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області нагадує, що оподаткування доходів фізичних осіб регламентується розділом IV Податкового кодексу України (далі - Кодекс), відповідно до п.п. 163.1.1 п. 163.1 ст. 163 якого об’єктом оподаткування фізичної особи – резидента є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід.

Згідно з п.п. 165.1.19 п. 165.1 ст. 165 Кодексу до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включаються, зокрема кошти або вартість майна (послуг), що надаються як допомога на лікування та медичне обслуговування платника податку, у тому числі, але не виключно, для придбання ліків, донорських компонентів, протезно-ортопедичних виробів, виробів медичного призначення для індивідуального користування інвалідів, за рахунок коштів благодійної організації за наявності відповідних підтвердних документів, крім витрат, що компенсуються виплатами з фонду загальнообов'язкового державного соціального медичного страхування.

Норми п.п. 165.1.19 п. 165.1 ст. 165 Кодексу можуть бути застосовані благодійною організацією за наявності відповідних підтвердних документів, що підтверджують цільовий характер надання грошових коштів на оплату лікування або медичного обслуговування (в разі здійснення попередньої оплати таких послуг) або факт надання послуг з лікування або медичного обслуговування платника податку (якщо оплата здійснюється після надання таких послуг).

Такими підтвердними документами можуть бути документи, що підтверджують потребу фізичної особи - платника податку в лікуванні та медичному обслуговуванні (зокрема, наявність та характеристики хвороби, травми, отруєння, патологічного стану платника податку), документи про надання таких послуг, що ідентифікують постачальника послуг та платника податку, якому надаються такі послуги, обсяги та вартість таких послуг: договори, платіжні та розрахункові документи, акти надання послуг, інші відповідні документи в залежності від необхідного лікування або медичного обслуговування, хвороби та її стану.

Крім того, до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається сума виплат (крім заробітної плати чи інших виплат та відшкодувань за цивільно-правовими договорами), що здійснюються з урахуванням п. 170.7 ст. 170 Кодексу іншими неприбутковими організаціями (крім кредитних спілок та інших небанківських фінансових установ) та благодійними фондами України, статус яких визначається відповідно до закону, на користь отримувачів таких виплат, крім будь-яких виплат або відшкодувань членам керівних органів таких організацій або фондів та пов'язаним з ними фізичним особам (п.п. «в» п.п. 165.1.4 п.165.1 ст. 165 Кодексу).

Особливості оподаткування благодійної допомоги визначено п. 170.7 ст. 170 Кодексу, відповідно до п.п. 170.7.1 якого не оподатковується та не включається до загального місячного або річного оподатковуваного доходу платника податку благодійна, у тому числі гуманітарна допомога (далі - благодійна допомога), яка надходить на його користь у вигляді коштів або майна (безоплатно виконаної роботи, наданої послуги) та відповідає вимогам, визначеним цим пунктом.        Для цілей оподаткування благодійна допомога поділяється на цільову та нецільову.        Цільовою є благодійна допомога, що надається під визначені умови та напрями її витрачання, а нецільовою вважається допомога, яка надається без встановлення таких умов або напрямів.

Підпунктом 170.7.4 п. 170.4 ст. 170 Кодексу визначено перелік цільової благодійної допомоги, яка надається резидентами - юридичними чи фізичними особами у будь-якій сумі (вартості), що не включається до оподатковуваного доходу платника податку.

Зокрема, п.п. «ж» п.п. 170.7.4 п. 170.4 ст. 170 Кодексу передбачено, що до оподатковуваного доходу не включається цільова благодійна допомога у будь-якій сумі (вартості), яка надається платнику податків, визнаному в установленому порядку інвалідом, законному представнику дитини-інваліда для виконання зобов'язань держави згідно із законодавством України по забезпеченню технічними та іншими засобами реабілітації, виробами медичного призначення, автомобілем за рахунок бюджетних коштів (за умови зняття інваліда, дитини-інваліда з обліку на забезпечення такими засобами, виробами, автомобілем за рахунок бюджетних коштів). Категорії інвалідів і дітей-інвалідів, перелік технічних та інших засобів реабілітації, виробів медичного призначення, марок автомобілів, зазначених у цьому підпункті, затверджуються законодавством.

Отже, благодійна допомога у вигляді вартості інвалідних візків (запчастин до них), слухових апаратів, ліків та інших товарів медичного призначення, наданих благодійним фондом фізичним особам - інвалідам (визнаних в установленому порядку), за умови дотримання вимог п.п. «ж» п.п. 170.7.4 п. 170.7 ст. 170 Кодексу не включається до оподатковуваного доходу такого платника податку.

Крім того, п.п. 170.7.3 п. 170.7 ст. 170 Кодексу передбачено, що не включається до оподатковуваного доходу сума нецільової благодійної допомоги, у тому числі матеріальної, що надається, зокрема, резидентами-юридичними особами на користь платника податку протягом звітного податкового року сукупно у розмірі, що не перевищує суми граничного розміру доходу, визначеного згідно з абзацом першим п.п. 169.4.1 п. 169.4 ст. 169 Кодексу, встановленого на 1 січня такого року. Перевищення допомоги над вказаним розміром підлягає оподаткуванню на підставі п.п. 164.2.20 п. 164.2 ст. 164 Кодексу у джерела виплати за ставкою, визначеною    п. 167.1 ст. 167 Кодексу.

Благодійник-юридична особа зазначає відомості про надані суми нецільової благодійної допомоги у податковій звітності. У разі отримання нецільової благодійної допомоги від благодійника-юридичної особи платник податку зобов'язаний подати річну податкову декларацію із зазначенням її суми, якщо загальна сума отриманої нецільової благодійної допомоги протягом звітного податкового року перевищує її граничний розмір, установлений абзацом першим п.п. 169.4.1 п. 169.4 ст. 169 Кодексу.

Відповідно до п. 164.5 ст. 164 Кодексу під час нарахування (надання) доходів у будь-якій негрошовій формі базою оподаткування є вартість такого доходу, розрахована за звичайними цінами, правила визначення яких встановлені згідно з Кодексом, помножена на коефіцієнт.

Зміни в законодавстві щодо реєстрації платником ПДВ

29.04.2016 року набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 18.03.2016 № 373 «Про затвердження Змін до Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 06.04.2016 за № 515/28645, який вніс зміни до наказу Міністерства фінансів України від 14.11.2014 №1130 «Про затвердження Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17.11.2014 за № 1456/26233.

Основною метою змін є приведення зазначеного нормативно-правового акту у відповідність до Закону України від 24 грудня 2015 року № 909-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році».

Зокрема, передбачено що наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання) або запису про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу не може бути підставою для анулювання реєстрації платника податку на додану вартість.

У Витязі з реєстру платників ПДВ реквізити рахунків у Системі електронного адміністрування ПДВ платника - сільськогосподарського підприємства розділено залежно від здійснюваних операцій:

• із сільськогосподарськими товарами/послугами (крім операцій із зерновими і технічними культурами та операцій з продукцією тваринництва);

• із зерновими і технічними культурами;

• із продукцією тваринництва.

Самотня мати, яка утримує двох дітей віком до 18 років,

має право на податкову соціальну пільгу у розмірі 150%

Податковим кодексом України визначено, що будь-який платник податку має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати, на суму податкової соціальної пільги у розмірі, що дорівнює 50% розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи (у розрахунку на місяць), встановленому законом на 1 січня звітного податкового року (у 2016 році – 689,00 грн.). Платник податку, який утримує двох чи більше дітей віком до 18 років, має право на податкову соціальну пільгу у розмірі 100% суми пільги, яка визначена пп. 169.1.1 п. 169.1 ст. 169 Податкового кодексу України, у розрахунку на кожну таку дитину.

Водночас згідно з пп. 169.1.3 п. 169.1 ст. 169 Податкового кодексу України платник податку, який є одинокою матір’ю (батьком), вдовою (вдівцем) або опікуном, піклувальником, має право на податкову соціальну пільгу у розмірі 150% суми пільги, яка визначена пп. 169.1.1 п. 169.1 ст. 169 Податкового кодексу України (у 2016 році – 1033,5 грн.), у розрахунку на кожну таку дитину.

Відповідно до підпунктів 169.3.1 та 169.3.2 п. 169.3 ст. 169 Податкового кодексу України, якщо платник податку має право на застосування податкової соціальної пільги з двох і більше підстав, застосовується одна податкова соціальна пільга з підстави, що передбачає її найбільший розмір, за умови дотримання процедур, визначених пп. 169.4.1 п. 169.4 ст. 169 Податкового кодексу України.

Платник податку, який має право на застосування податкової соціальної пільги більшої, ніж передбачена пп. 169.1.1 п. 169.1 ст. 169 Податкового кодексу України, зазначає про таке право у заяві про застосування пільги, до якої додає відповідні підтверджуючі документи.

Відтак самотня мати, яка утримує двох дітей віком до 18 років, має право на застосування податкової соціальної пільги у розмірі 150% суми пільги, яка визначена пп. 169.1.1 п. 169.1 ст. 169 Податкового кодексу України, у розрахунку на кожну таку дитину, за умови дотримання процедур, зазначених пп. 169.4.1 п. 169.4 ст. 169 Податкового кодексу України та наданням відповідних підтверджуючих документів.

З 19 квітня звітуємо про відрядження за новою формою

ДПІ у Київському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області звертає увагу платників області: 19 квітня 2016 року набрала чинності нова редакція Звіту про використання коштів, виданих на відрядження або під звіт, затверджена наказом Мінфіну від 10.03.2016 №350 (далі – Звіт).

Варто зазначити, що суттєвих змін форма звіту не зазнала. Вона змінилася лише у частині відображення неповерненої суми надміру витрачених коштів протягом звітного місяця, на який припадає граничний строк повернення. Пов’язано це зі встановленням з 01.01.2016 єдиної ставки ПДФО у розмірі 18%.

Нагадаємо: Звіт подається за встановленою формою до закінчення 5-го банківського дня, що настає за днем, у якому платник податку завершує відрядження або завершує виконання цивільно-правової дії за дорученням та за рахунок податкового агента платника податку, що видав кошти під звіт            (пп. 170.9.2, пп.170.9.3 ст.179 Податкового кодексу України).

За наявності надміру витрачених коштів - така сума повертається відрядженим в касу або зараховується на банківський рахунок підприємства (само зайнятої особи) до або під час подання Звіту. У разі неповернення  - сума надміру використаних коштів підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18%  (із врахуванням підвищувального коефіцієнта) та військовим збором (1,5%) (пп.164.2.11, пп.164.5 ст.164 ПКУ).

Щодо складання/отримання податкових накладних філією чи іншим структурним підрозділом, яким не делеговано право складання податкових накладних

ДПІ у Київському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області інформує.

Згідно з підпунктом «г» пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України у разі постачання/придбання філією (структурним підрозділом) товарів/послуг, яка фактично є від імені головного підприємства - платника податку стороною договору, у податковій накладній, крім податкового номера платника податку додатково зазначається числовий номер такої філії (структурного підрозділу).

Відповідно до пункту 1 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 № 1307, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 26.01.2016 за № 137/28267, якщо не зареєстровані платниками податку на додану вартість філії та інші структурні підрозділи платника податку самостійно здійснюють постачання товарів/послуг та проводять розрахунки з постачальниками/споживачами, то зареєстрований платник податку, до складу якого входять такі структурні підрозділи, може делегувати філії або структурному підрозділу право складання податкових накладних. Для цього платник податку повинен кожній філії та кожному структурному підрозділу присвоїти окремий цифровий номер, про що має письмово повідомити контролюючий орган за місцем його реєстрації як платника податку на додану вартість.

Отже, якщо головним підприємством не делеговано філії (структурному підрозділу) права складання податкових накладних, то при складанні податкової накладної філією (структурним підрозділом), або у разі постачання товарів/послуг філії (структурному підрозділу) платника ПДВ у графах податкової накладної «Продавець»/«Покупець» зазначається найменування та індивідуальний податковий номер головного підприємства.

При цьому при постачанні товарів/послуг філією (структурним підрозділом) числовий номер такої філії (структурного підрозділу) не зазначається.

У разі незгоди з висновками перевірки платник податків має право подати заперечення

У разі незгоди платника податків або його законних представників з висновками перевірки чи фактами та даними, викладеними в акті (довідці) документальної перевірки, вони мають право подати свої заперечення до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податків протягом п’яти робочих днів з дня отримання акта (довідки).

Такі заперечення розглядаються контролюючим органом протягом п’яти робочих днів, що настають за днем їх отримання (днем завершення перевірки, проведеної у зв’язку з необхідністю з’ясування обставин, що не були досліджені під час перевірки та зазначені у зауваженнях), та платнику податків надсилається відповідь у порядку, визначеному ст. 58 цього Кодексу для надсилання (вручення) податкових повідомлень-рішень.

Платник податку (його уповноважена особа та/або представник) має право брати участь у розгляді заперечень, про що такий платник податку зазначає у запереченнях.

Якщо платник податку виявив бажання взяти участь у розгляді його заперечень до акта перевірки, контролюючий орган зобов’язаний повідомити такого платника податків про місце і час проведення такого розгляду. Таке повідомлення надсилається платнику податків не пізніше наступного робочого дня з дня отримання від нього заперечень, але не пізніше ніж за два робочі дні до дня їх розгляду.

Участь керівника відповідного контролюючого органу (або уповноваженого ним представника) у розгляді заперечень платника податків до акта перевірки є обов’язковою. Такі заперечення є невід’ємною частиною акта (довідки) перевірки.

У разі виникнення спірних питань та надання заперечень щодо встановлених порушень під час здійснення перевірки, такі питання та заперечення можуть бути винесені на розгляд постійних комісій при відповідних контролюючих органах. При цьому не передбачено обов’язку контролюючого органу додатково залучати платника податку до участі і у роботі постійних комісій при відповідних контролюючих органах.

За результатами розгляду заперечень складається висновок, у якому зазначаються наведені в акті (довідці) документальної перевірки висновки, факти та дані, щодо яких надано заперечення платником податків, короткий зміст заперечень, наводиться обґрунтування позиції контролюючого органу стосовно кожного питання, порушеного в запереченнях, та підбиваються підсумки щодо обґрунтованості заперечень.

На підставі висновку складається обґрунтована письмова відповідь щодо результатів розгляду заперечень, яка підписується керівником (заступником керівника) або особою, яка виконує його обов’язки.

Зазначений висновок є складовою частиною (додатком) матеріалів документальної перевірки, залишається в контролюючому органі, та враховується керівником контролюючого органу (заступником керівника) або особою, яка виконує його обов’язки, при їх розгляді і прийнятті податкового повідомлення-рішення.

Рішення про визначення грошових зобов’язань приймається керівником контролюючого органу (або його заступником) з урахуванням результатів розгляду заперечень платника податків (у разі їх наявності). Платник податків або його законний представник може бути присутнім під час прийняття такого рішення.

Про порядок подання заперечень Державна фіскальна служба України нагадує у своєму листі від 25.04.2016 р. № 9296/6/99-99-14-03-03-15, який розмішено у розділі «Податкові консультації» офіційного порталу ДФС України (http://sfs.gov.ua/).

Запрошуємо скористатися електронними сервісами ДФС

Перевірити дані про взяття на облік платників податків можна за допомогою електронного сервісу «Дані про взяття на облік платників», який розміщено на головній сторінці офіційного порталу ДФС (www sfs.gov.ua) у режимі «Інформація з реєстрів» відкритої частини електронного сервісу «Електронний кабінет платника» (оновлена версія), а також у вкладці «Інформація з реєстрів» в меню електронних сервісів на головній сторінці порталу ДФС. Для цього достатньо здійснити пошук за податковим номером (серією та номером паспорта) або найменуванням платника податків.

А з допомогою електронного сервісу «Реєстр платників єдиного податку», який розміщено там ж, можна перевірити дані про взяття на облік платників податків. Для цього необхідно здійснити пошук за податковим номером (серією та номером паспорта) або найменуванням платника податків.

Щодо періоду застосовування пільги із земельного податку

ДПІ у Київському районі м. Одеси інформує що, відповідно до п. 284.2 ст. 284 Податкового кодексу України, якщо право на пільгу із земельного податку в платника виникає протягом року, він звільняється від сплати податку починаючи з місяця, що настає за місяцем, у якому виникло це право.

Рішення органів місцевого самоврядування, зокрема, й щодо надання пільг із земельного податку, є обов’язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об’єднаннями громадян, підприємствами, установами й організаціями, посадовими особами.

Право щодо застосування пільги із земельного податку в платника виникає з урахуванням строків, визначених таким рішенням органу місцевого самоврядування (пп. 1, 3 ст. 73 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997 р. № 280/97-ВР).

Платники єдиного податку І та ІІ груп мають право на щорічну «податкову відпустку»

ДПІ у Київському районі м. Одеси нагадує, що відповідно до норм Податкового кодексу України, фізичні особи-підприємці, платники єдиного податку 1 та 2 групи, які не використовують працю найманих осіб, звільняються від сплати єдиного податку один раз на рік на час відпустки протягом одного календарного місяця.

Крім того, не сплачується єдиний податок за період хвороби, підтверджений копією листка непрацездатності, якщо вона триває 30 і більше календарних днів.

Інформація про період щорічної відпустки і терміни втрати працездатності з обов’язковим додаванням копії листка непрацездатності подається до територіального органу ДФС у вигляді заяви у довільній формі.

З метою уникнення порушення терміну щодо сплати авансових платежів рекомендуємо подавати до податкової інспекції заяву щодо періоду щорічної відпустки до початку відпустки, а заяву щодо терміну втрати працездатності з обов'язковим додаванням копії листка непрацездатності - одразу після закінчення лікарняного.

Варто пам’ятати, що платники єдиного податку є ще й платниками ЄСВ. Чинним законодавством не передбачено пільг щодо його сплати на час відпустки, або хвороби.

Отже, єдиний соціальний внесок сплачується незалежно від діяльності чи фінансового стану платників податків і без перенесення термінів сплати.

Складаємо податкову накладну на суму перевищення ціни придбання над фактичною

Згідно з п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов’язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) та надати покупцю за його вимогою.

Згідно з п. 15 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 №1307 (далі – Порядок №1307), якщо база оподаткування визначається виходячи із ціни придбання товарів/послуг, і перевищує суму постачання таких товарів/послуг, необоротних активів, визначену виходячи з їх договірної вартості, тобто ціна придбання перевищує фактичну ціну (договірну вартість) постачання, постачальник (продавець) складає дві податкові накладні: одну – на суму, розраховану виходячи з фактичної ціни постачання, іншу – на суму, розраховану виходячи з перевищення ціни придбання над фактичною ціною.

У податковій накладній, яка складена на суму такого перевищення, відповідно до п. 8 Порядку №1307 робиться позначка 15 – Складена на суму перевищення ціни придбання товарів/послуг над фактичною ціною їх постачання, у графі 2 такої накладної «Номенклатура товарів/послуг постачальника (продавця)» зазначається «перевищення ціни придбання над фактичною ціною постачання товарів/послуг, указаних в податковій накладній № _______» (зазначається порядковий номер податкової накладної, складеної на суму постачання цих товарів/послуг, визначену виходячи з їх фактичної ціни (договірної вартості)).

Така податкова накладна отримувачу (покупцю) не надається.

 

При цьому у рядках такої податкової накладної, відведених для заповнення даних покупця, постачальник (продавець) зазначає власні дані.

 

Newsflash

БЕСПЛАТНЫЙ СЕМИНАР 13 июля "ГЛАВНЫЙ БУХГАЛТЕР И БЕЗОПАСНОСТЬ БИЗНЕСА"

Завершаем  первое полугодие  2016 года уверенно.

Семинар-практикум 13 июля в г. Одесса!

ПРИГЛАШАЕМ

бухгалтеров и руководителей предприятий

принять участие в бесплатном семинаре-практикуме

Главный бухгалтер и безопасность бизнеса

Вопросы к рассмотрению:

 

п»їп»їп»ї